donderdag 6 december 2018

Uit, af en op

Vooruitlopend op een paar dagen weg plan ik een aantal zaken zoals overnachting, treinticket en dergelijke. Maar dan is het zo ver en dan komt ineens het weerbericht een duit in het zakje doen. Meteen moet alles weer anders. Vandaag ook. De planning was perfect maar het gaat pijpenstelen regenen. Dat is niet plezierig. Vandaag heb ik geprobeerd om het management van het betreffende hotel te bereiken, maar overdag wilde het niet lukken. Gelukkig waren ze vanavond aanwezig. Bovendien waren ze zo flexibel om in te stemmen met het verschuiven van onze, al betaalplichtige overnachting: we mogen zondagavond komen in plaats van vanavond. Een hele opluchting. Dit hotel had ik al een keer eerder afgezegd, en het is juist zo'n leuk plekje. Dus gelukkig gaat het er toch nog van komen. Houd het blog in de gaten, dan merk je vanzelf waar het is.

Verder heb ik me vandaag met allerlei papierwerk bezig gehouden. Printen, doornemen, herzien en weer printen van mijn nieuwste Lied en ik kan trots aankondigen dat het nu echt af is: Conjunctie, op tekst van Berend Wineke. Deze keer heeft het even geduurd voor ik eruit was, maar het is klaar. Over een poosje ga ik weer eens een sessie regelen waarin er een aantal liederen worden doorgespeeld. Sinds de vorige keer zijn er zeker vier bijgekomen. Niet wat je noemt een overvloedig aantal, maar het gaat wel voort.

Verder heb ik vandaag eens gekookt voor mijn geliefde. Daarbij kon ik mooi de prachtige lap zwijnsrack gebruiken, die ik gisteren bij de Hanos heb gekocht. Daar heb ik niets aan uitgesteld. Meteen die pan in. Twee uur stond ie te pruttelen en smaken dat het deed! Heerlijk. Ouderwets met andijvie en friese aardappeltjes. Het hert dat ik ook had gekocht gaat in stukjes de vriezer in.

1 opmerking:

  1. Hou op, hou op, wat heb ik van dat zwijn gesmuld. En die andijvie mocht er ook zijn. Alleen Roos, een aantal liederen is toch echt enkelfout. En straks gaan we lekker op stap naar .......

    BeantwoordenVerwijderen