maandag 3 december 2018

Even schrikken

Zit ik net rustig te organiseren wat we komende dagen gaan doen, klinkt er ineens een alarmerend geluid: mijn mobieltje raspt. Ehkkk, ehkkk. Vreemd geluid, dus ik check even. Tot mijn schrik zie ik daar staan: ALARM OPROEP, extreem noodgeval, u hoeft niets te doen, check nl-alert. Natuurlijk is die site overbelast, geen informatie beschikbaar. Buiten gaat de sirene. Ook dat nog.

Mijn adrenaline loopt op, ik voel hoofdpijn opkomen, en ga nog eens extra op zoek naar nadere informatie. Gelukkig vind ik die snel. Er blijkt vandaag door het hele land een oefen-oproep te zijn, om te kijken of je mobieltje een alarm wel zal ontvangen. Het is vandaag de eerste maandag van de maand, het juiste moment natuurlijk omdat dan de sirene toch wordt getest.

Maar omdat ik nergens had gehoord of gelezen dat deze speciale test er ook zou zijn vandaag, hield ik direct rekening met een echte calamiteit. En dat vertaalt zich lichamelijk, dat kon ik vandaag goed merken. Het is nu een uur later; de hoofdpijn begint nu pas te zakken!

1 opmerking:

  1. Het is wat?! Mijn mobieltje heeft geen sjoege gegeven; liep dan ook ergens tussen niks en nergens en ik ben nooit "on-line" als ik onderweg ben. Dat laatste zal het geweest zijn denk ik. Niet zo schrikken joh; als het echt ernstig is, dan merk je dat vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen