zaterdag 22 december 2018

Uitbuiken

De dag na een etentje mag je even uitbuiken. Dat komt goed uit nu ik wat last heb van mijn maag. Nooit eerder gehad, dat was altijd een ijzeren pot, maar blijkbaar heb ik op 25 september jl. iets verkeerds gegeten bij het sterrenrestaurant de S. Het is nog niet over en ik heb er zelfs voor het eerst sinds meer dan twee jaar eens naar laten kijken. Inmiddels heb ik een beeld van wat er aan de hand kan zijn en ga het rustig afwachten. Iets kalmer aan doen met eten kan vast geen kwaad.
Thuis wachtte de afwas. Het leek een hele berg maar als je er even voor gaat staan is het eigenlijk zo weg. Voor de eetgelegenheid had ik ook mijn woonkamer ontdaan van paperassen, en dat stond ook vanochtend wel zo vrolijk.

In feite had het de boel zo opgehelderd, dat ik ruimte had voor iets nieuws. Daarom besloot ik vandaag om met mijn 70e verjaardag weer een uitvoering van muziek te organiseren. Op zolder zocht ik naar het logboek van de uitvoering op mijn 50e verjaardag en jawel, ik vond iets. Waarschijnlijk is er nog een ander schrift ook, maar er lag een goed uitgewerkt draaiboekje van de te nemen stappen. Leuk om dat weer eens door te nemen. Ook de Lange Wandeling lag er nog intact en bescheiden te liggen. Wat een werk heb ik er aan gehad. Gastenlijsten gemaakt. Kaartjes ontworpen om de gasten welkom te heten. Zaal geregeld in de Woudkapel. Boekjes gedrukt en met de hand gebonden door Bea. Repetities georganiseerd. Een opname geregeld, CD hoes en boekje gemaakt. Gesproken met de lokale pers.

En nu eens zien of ik, in een rustiger tempo, het voor elkaar krijg om een tweede keer zo'n krachttoer neer te zetten. Eef gaat ook een rol spelen, hij wil graag een herhaling van een paar van de liederen van toen, uit de Lange Wandeling, maar dan wat beter opgezet. In onze winterslaap in Calpe gaan we er aan werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten