zondag 25 november 2018

Hobby hobby

Op zo'n rustige zondag kun je naar hartenlust bezig zijn met dingen waar je gewoon zin in hebt.
Zoals fitness. Het is altijd heerlijk om de dag te beginnen met een flinke inspanning. Dat had ik al lang niet gedaan, meestal is het Pilates, maar vandaag waren de apparaten aan de beurt. Opwarmen op de loopmachine, tot het buikspierplezier haha. Dat kan ik goed, de enige moeilijke oefening is om je armen en benen vanuit ligpositie omhoog te brengen. Dan wat armspieren, ging ook best eigenlijk. Tegen de RSI in de polsen even de gewichten getild vanuit het polsgewricht - doet verder niemand, terwijl het zo goed werkt. Tot slot nog de rug- en borstspieren en een laatste kwartier op de loopband. Ik was bijna klaar toen een zeer bekend gezicht mij begroette; Eef kwam ook sporten. Maar ik ging al onder de douche.
Thuis kon ik wat lezen in mijn Spaanse boek, La Higuera. Het is zware kost want het gaat over de tijd vlak na de burgeroorlog. Van 1936 tot 1939 vochten de communisten tegen de falangisten, of ook wel de monarchisten tegen de republikeinen, en er vielen ongeveer 500.000 doden. In de periode daarna heerste angst en ongeloof, dat het zover had kunnen komen. In zo'n boek lees ik niet langer dan een uur achtereen.
Daarna had ik een leuk klusje: mijn leren handschoen repareren. Met naald en draad, lekker ouderwets. Gelukkig kon ik 's avonds nasi komen eten bij Eef. Heerlijk had ie het klaargemaakt; met veel ikanteri en trasi. Dat werd smullen. We sloten de avond af met een lange pot step bridge. Met mijn eigen maatje en vaste partner gaat dat het beste!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten